Jakie zmiany w sklepach internetowych przyniesie rok 2015?

handel internetowy w 2015Rok 2015 może mieć duże znaczenie dla właścicieli sklepów internetowych. Jest w stanie wynieść ich na wyżyny, może jednak również przyczynić się do istotnego obniżenia ich znaczenia. Jak zatem sprostać oczekiwaniom klientów. Po pierwsze, warto zastanowić się nad tym, czy e-sklep jest już dostosowany do wymogów stawianych przez użytkownika mobilnego, a jeśli tak nie jest – szybko naprawić braki. Przygotowanie jego wersji mobilnej to przy tym absolutne minimum, nie wolno bowiem zapominać również o spójnym przekazie reklamowym niezależnym od tego, z jakiego urządzenia korzysta potencjalny nabywca. Telefony i tablety to już standard dla klientów, dwie kampanie reklamowe, z których tylko jedna jest skierowana do posiadaczy urządzeń mobilnych to zatem zdecydowanie zbyt mało atrakcyjne podejście. Właściciele sklepów internetowych nie powinni zapominać też o tym, że ich klienci nie lubią czekać i nie chcą zrozumieć, że czasem jest to nieuniknione.

Terminowość i szybkość dostaw zamówionych towarów to zatem podstawa, nie zaszkodzi przy tym, gdy e-sklep sam poszukuje aktywnie nowych firm przewozowych, żeby zwiększyć swoją atrakcyjność. W nowym roku można też pomyśleć o nawiązaniu współpracy z punktami odbioru, a także o lepszym wykorzystaniu sieci placówek stacjonarnych. Klient będzie mógł odbierać zamówione przez siebie towary nawet tego samego dnia, co z pewnością zwiększy poziom jego zadowolenia. Nie wolno zapominać i o tym, że cena przesyłki również staje się przedmiotem walki o klienta, a tym samym nie może być zbyt wysoka. Innym sposobem na zwiększenie popularności e-sklepu może okazać się personalizacja.

e-handel 2015Sklepy internetowe posiadają na tyle wiele danych, że stworzenie unikatowej, spersonalizowanej kampanii reklamowej, nie powinno być większym problemem dla ich właścicieli i pracowników. Okazuje się, że są one nawet dwa razy skuteczniejsze niż klasyczne kampanie, warto więc pomyśleć o ich wprowadzeniu. 2015 będzie też kolejnym rokiem o rosnącym znaczeniu płatności mobilnych. Do tej pory brak było ich jednolitego standardu, teraz jednak coraz więcej mówi się o nowej usłudze BLIK, dzięki której za kolejne produkty będzie można płacić również za pośrednictwem tabletów i smartfonów. Nie można zapominać i o nowym trendzie znanym jako cross-border-shopping. Sprzedaż transgraniczna nie cieszy się jeszcze aż tak dużą popularnością, jak można byłoby zakładać, wiele wskazuje jednak na to, że w najbliższym czasie może się to zmienić. Zagraniczne e-sklepy cieszą się sporym zainteresowaniem ze strony naszych rodaków, a nadchodząca zmiana przepisów może ułatwić przebijanie się na rynkach europejskich również sklepom internetowym działającym na terenie naszego kraju i zainteresowanych tym, aby Polacy nie byli ich jedynymi klientami.

Powiązane artykuły