Jak stworzyć dobry content?

jak stworzyć dobry contentSpecjaliści, którzy zawodowo zajmują się content marketingiem w branży SEO podkreślają, że mówienie o tym, że wartościowa treść jest w stanie zwiększyć popularność strony internetowej, jest dziś stwierdzaniem czegoś oczywistego. Znacznie większe znaczenie wydaje się mieć to, jaka treść może być uznawana za wartościową zwłaszcza, że wytyczne kierowane do osób zajmujących się jej tworzeniem zmieniły się w istotny sposób w ostatnich latach. Na pierwszy plan wysuwa się to, że osoby związane z branżą SEO nie kładą już tak dużego nacisku na ilość contentu. Jeszcze nie tak dawno zwracano uwagę przede wszystkim na to, aby treści było dużo oraz na to, by stale rosła liczba artykułów. Dziś ceni się głównie jakość. Podstrony z treścią, która jest kopią informacji pochodzących z innych źródeł, powielanie treści na kilku stronach serwisu, kopie znanych stron internetowych oraz wypełnione spamem fora internetowe nie są cenione wysoko nie tylko przez użytkowników wirtualnej sieci. Okazuje się, że również wyszukiwarki nie premiują takich rozwiązań, nie dziwi więc to, że odwołujemy się do nich coraz rzadziej.

Napisanie wartościowego tekstu nie jest łatwe, nieustannie należy bowiem brać pod uwagę nie tylko użytkowników naszej strony, ale i algorytmy wyszukiwarek. Nie jest to jednak zadanie, któremu nie można sprostać zwłaszcza, że wyznaczniki wartościowej treści nie są wcale aż tak tajemnicze. Na pierwszy plan wysuwa się to, że treść powinna być na tyle interesująca, aby skłonić użytkownika Internetu do tego, aby pozostał na dłużej na konkretnej stronie. Przekonanie go do nas zwiększa szansę na to, że jego wizyta skończy się udanymi zakupami, ma jednak także kilka innych zalet. Wyszukiwarki analizują przecież nie tylko liczbę wejść, ale i to, jak długo wspomniane wejścia trwają. Innym atutem dobrego tekstu jest jego naturalność.

dobry contentAlgorytmy wyszukiwarek są znacznie bardziej rozwinięte niż miało to miejsce przed kilku laty, nie da się więc ukryć, że powielanie słów kluczowych to za mało, aby skłonić je do współpracy. Liczy się również kontekst, a tym samym tworzenie tekstu wymaga większego wysiłku. Zmiana przypada do gustu również zwykłym użytkownikom, zapoznawanie się z treścią, która nie brzmi naturalnie, nie należy bowiem do największych przyjemności. Tworząc teksty warto pamiętać i o tym, aby były one maksymalnie przejrzyste. Duże znaczenie wydaje się mieć w tym kontekście styl, jaki charakteryzuje ich autora, okazuje się jednak, że nie tylko on jest w tym wypadku wyzwaniem. Sama forma bywa niekiedy wcale nie mniej ważna niż treść, nie bójmy się zatem nie tylko akapitów i śródtytułów, ale również linków, infografik oraz ramek. Stawiajmy też na pogrubienia, są one bowiem wysoko cenione przez roboty zbierające informacje dla wyszukiwarek internetowych. Warto pamiętać i o tym, że użytkownicy Internetu są coraz bardziej aktywni. Mają narzędzia pozwalające im na zabieranie głosu i chętnie je wykorzystują. Tworząc content nie należy zatem bać się rozgłosu, może się bowiem okazać, że komentowanie, linkowanie i udostępnianie danej treści stanie się darmową reklamą dla naszej strony.

Powiązane artykuły