Nawet w najlepszych okolicznościach przeprowadzka może być stresująca. Wszystkie zmiany związane z przemieszczaniem się mogą z pewnością przechylić wewnętrzną szalę w kierunku smutku.

Nie wiesz jak pokonać stres po dużej przeprowadzce? Oto dziesięć wskazówek, które pomogą Ci poprawić swoje samopoczucie i skupić się na jasnej stronie twojego ruchu.

Zadzwoń do starych przyjaciół.

Jeśli czujesz się przytłoczony, nie ma nic złego w zadzwonieniu lub wysłaniu e-maila do swoich starych kumpli, aby się zameldować. Spróbuj zachować pozytywne nastawienie i opowiedz im o fajnych rzeczach, które odkryłeś od czasu przeprowadzki. Słyszenie znajomego głosu i dzielenie się swoimi doświadczeniami może pomóc złagodzić lęk.

Poznaj nowych ludzi

Poleganie na starych przyjaciołach w poszukiwaniu wsparcia jest wspaniałe, ale trzeba jeszcze wyjść z domu i znaleźć nowych przyjaciół. Dołącz do klubu książki, weź udział w zajęciach na temat, którym chcesz się podzielić z innymi lub porozmawiaj z ludźmi na portalach społecznościowych.

Znajdź znajomych

Powrót do starej rutyny może przynieść trochę pociechy w Twoim dniu. Jeśli uwielbiasz filmy, sprawdź lokalne kino. Jeśli joga jest Twoją ulubioną rozrywką, odwiedź zajęcia w lokalnym studio. Wykonywanie czynności, w których już czujesz się dobrze, jest często mniej stresujące niż próbowanie czegoś nowego.

Spróbuj jednej nowej rzeczy tygodniowo.

Próbując wyjść poza dotychczasowy schemat, możesz stanąć przed wyzwaniem wypróbowania co tydzień jednej nowej rzeczy w swoim nowym rodzinnym mieście. Niezależnie od tego, czy jest to nowa restauracja, czy nowy sport, można odkrywać nieznane w swoim otoczeniu. Spróbuj to zapisać, abyś mógł zapamiętać to, co lubiłeś (i zanotować to, czego nie lubiłeś).

Dużo się uśmiechaj

To prawda: śmiech jest najlepszym lekarstwem. Szukaj sposobów na śmiech w nowej lokalizacji. Sprawdź klub komediowy, improwizuj przedstawienie komediowe lub śmieszną zabawę. W domu, oglądać zabawny film lub program telewizyjny co noc, aby utrzymać swój duch w pełni sił.

Zobacz też  15 Przedmiotów do przechowania w szafce na lekarstwa w twoim mieszkaniu

Ciesz się czasem bezczynności.

Wiele wskazówek antydepresyjnych sugeruje, że zamiast zmuszać się do przezwyciężenia stresu, pozwól sobie na chwilę się w nich pogrążyć. Jeśli jesteś przytłoczony, prawdopodobnie potrzebujesz dodatkowego snu. Zażywać drzemki, późno się kładź spać i leniuchuj na kanapie. W końcu będziesz zmęczony i poczujesz się gotowy na prawdziwą przygodę.

Ćwiczenie

To nie jest żaden drenaż. Ćwiczenia podnoszą poziom endorfin i wysyłają do mózgu sygnały, które sprawiają, że czujesz się dobrze. Więc pokonaj stres spacerując wokół bloku. To działa!

Wolontariusz

Pewnym sposobem na dobre samopoczucie i poznanie lokalnej społeczności jest wolontariat na rzecz lokalnej organizacji charytatywnej. Oddając się i pomagając komuś, dajesz sobie poczucie celu i rozświetlasz swój nastrój.

Poszukaj profesjonalnej pomocy

Jeśli naprawdę nie chciałeś się przeprowadzić lub po prostu masz trudności z dostosowaniem się do nowego domu, skontaktuj się z psychologiem lub doradcą zawodowym. Dzielenie się doświadczeniami i otrzymywanie obiektywnych informacji zwrotnych może być bardzo pomocne. Specjalista może również zaproponować zdrową strategię radzenia sobie z problemami.

Jedz dobre jedzenie

Udowodniono, że niektóre potrawy sprawiają, że czujesz się lepiej, więc skorzystaj z okazji i wyrzuć swój stres z dobrym jedzeniem. Jest to również doskonały pretekst do spróbowania nowych, lokalnych restauracji. Jest to tymczasowe rozwiązanie, ale działa dobrze w połączeniu z innymi poradami. (A przecież trzeba jeść!)

Kategorie:Dom

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *